Tegnapi vacsora

kovtama | 5:38:00 | | |
ami annyira finom lett, hogy ihaj. 

Recept:

1 közepes fej hagyma
1 piros kaliforniai paprika
1 kisebb zacskó zöldborsó
1/2 zacskó kelbimbó
1 nagyobb fej fokhagyma
2 kisebb csirkemell
kb. másfél bögre bulgur
2 csapott evőkanál kókuszzsír (kell ennyi, mert ha nem rakunk hozzá eleget akkor a végén egy száraz valamit kapunk)
Fél tasak chilis mézes fűszerkeverék ez:

kép: google kereső
Elkészítés:

A kókuszzsíron megfuttatjuk az apróra vágott hagymát és fokhagymát. A csirkemellet apró csíkokra, kockákra vágjuk és fehéredésig sütjük, majd hozzárakjuk a borsót és a kelbimbót, majd a csíkokra vágott piros kaliforniai paprikát is. Együtt pároljuk, sütjük majd megszórjuk a mézes chilis fűszerrel és azzal is pirítjuk egy kicsit. Hozzákeverünk kb. másfél bögre (a bögre 2 decis) bulgurt és azt is picit pirítjuk, majd annyi vízzel engedjük fel, hogy pont ellepje. Lefedve főzzük együtt őket, időnként átkeverjük ez kb. 8-10 perc, majd amikor úgy látjuk, hogy már majdnem elfőtt az összes víz lekapcsoljuk a tűzhelyet, de a fedőt hagyjuk rajta, hogy jól beszívja a felesleges folyadékot, de ne legyen túl száraz. Ezt érezni fogjuk, ha kis idő múlva villával átkeverjük. 
A mézes chilis fűszerkeveréktől éppen csak annyira lesz csípős, amennyire kell,  aki szereti az ne hagyja ki, nagyon jó íze lesz tőle az egésznek. Lehet a tetejére reszelt sajtot is tenni, de mi anélkül ettük. 

saját kép

6 megjegyzés:

  1. Ez nagyon nagyon finom lehet:) Imádom a bulgurt nekem ez a szuper köret, kár,hogy csak kicsit lehet belőle enni mert magas a ch-ja:(

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, hasonló mint a rizsnek. A gyerek örült,én meg ezt hoztam ebédre a munkába :) ebédre belefér bőven.

      Törlés
    2. Igen én is szoktam enni, pl. rakottakba tök jó! Mmásél kiló sav.káposztához, egy kiló húshoz nem kellett csak 10 dkg és annak úgy nem is volt sok a ch-ja:)

      Törlés
    3. Uh, savanyú káposzta! kellene valami káposztásat csinálni, már régen volt.

      Törlés
  2. Nagyon jól néz ki - szeretem a zőldséget, csirkét, bulgurt... csak a füszerkeveéreket nem igazán - mi van ebben a keverékben, helyette mit ajánlasz esetleg?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hát szerintem bármi, amit kedvelsz. Én ezt a chiliset nagyon szeretem, mint mindent ami csípős és a gyerek sincs ellene, azért ment bele ez. De sima só, bors is elég vagy ami van otthon. Én általában kísérletezős vagyok, ami van otthon azt szórom az ilyen egy tál ételekbe.

      Törlés