Úgy volt, hogy ma

kovtama | 8:39:00 | | | |
jön a kertész bácsi fákat, bokrokat metszeni de esőt mondtak nem tudom ideér e. Már csöpög és beborult az ég. Tegnap rózsákat metszettem kint voltunk jó sokat, kergettük a kutyát, apróságokat tettünk vettünk, de bevallom leginkább feküdtünk a kivitt nyugágyakban Kiskorúval. Egy rövid ujjú pólóban voltunk kint, nagyon melegen sütött a nap és kihasználtuk a jó időt tele töltődtünk D vitaminnal. Na meg a jó netnek hála végre megtudtam neki mutatni skypeon a kertet, a fákat, virágokat amik kibújtak már, egyre többen vannak. Ha minden jól megy és ha a büdös kutya és macska nem tapossa le a növényeket, akkor idén rengeteg nárcisz és tulipán, krókusz meg már nem is emlékszem milyen virágok lesznek mindenhol. Kicsit elborzasztott egyébként a kinti a dolog mennyi minden tennivaló vár rám, míg a férjem április vége, május elején hazaér. A kutat, amit nem használunk, le is zártuk meg kell csinálni, mert már ezer éves és sajnos elkorhadtak a fő tartóoszlopai és a lécezés körben, úgy hogy ez egy nagyobb volumenű dolog lesz. Ebből madárházat akar a férjem csinálni most tavasszal, ide költöztetnénk a papagájokat. A tó mellett van, amit szintén most fogunk befejezni, de előbb megnagyobbítjuk. Mondtam a férjemnek, hogy ez legyen az első, mert nem szeretném már nézni a félig kész gödröt, szánjunk rá annyit, hogy legyen egy szép nagy tó, mióta ide költöztünk - már 15 éve - azóta van tervben. Legyen nagyobb, ne alkudjunk meg magunkkal, mert az nem lenne olyan, mint amire vágyunk - itt leginkább az összeg az, ami miatt tépelődünk, drága a tófólia, a vízforgató - és legalább a füves rész is kisebb lenne, úgy is annyit kell fűnyírózni. Úgy hogy reményeim szerint talán kész lesz nyár elejére. Különben én fogom visszatemetni. :)
A hortenziám szépen megmaradt, tele van friss hajtásokkal, rügyekkel.Legalább az egyik megmaradt a másik már tavaly nyáron elpusztult a kutya miatt :( Újakat fogok venni, szeretem őket és veszek nagy cserepeket, abba rakom hogy megmaradjanak. Úgy néz ki a füge bokrok is élnek, megkapargattam pár ágat és a kérge alatt zöld, úgy hogy van remény de igazából majd ez később fog kiderülni, mikor megjelennek -  vagy meg kellene jelenniük - az első kis bogyóknak az ágakon. A labdarózsák is tele vannak rügyekkel, azokat úgy szeretem!!! Csak fogalmam sincs mit kell velük csinálni, metszeni vagy sem, vagy csak hagyni úgy ahogy vannak, majd utána keresek a neten. Tavaly már három virág is volt rajtuk, idén remélem már több lesz. Ezeket amúgy egy balatoni kirándulás alkalmával szedtük, egy utcán lévő bokor hajtásai voltak, pici gyökérrel sikerült, nem is gondoltuk, hogy megmaradnak, de sikerült. A nyári orgona elég gyatra, igaz pici volt mikor vettem nem is sokat nőtt tavaly, most is eléggé oda van, lehet nem jó helyre ültettük. Majd ügy is kiderül, ha jobb lesz az idő, hogy mennyire él, mennyire fog nőni, lesz e belőle valami. Egyelőre életben van. Elpusztult viszont a hatalmas nagy rozmaring bokor, sajnos nem bírta a nagy hideget, lehet be kellett volna takarni? Mindegy, veszek majd ismét egy cserepeset valamelyik boltból és majd jól elültetem. Ez is onnan volt és gyönyörű lett. A terasz mellé, elé ahogy belépünk az udvarra egy nagy magas ágyást tervezünk, bontott téglából, remélem ez is elkészül majd. Annyi terv van! Jó, ha a felét legalább megtudnánk majd csinálni.
Végül még sem vittem ki a leandereket, de ez leginkább a lustaságom miatt volt, ezt ma megejtem mindenképpen. Annyira tavasz van!! Még akkor is, ha pár napig most hidegebbet mondanak. Akkor is más már kint a levegő, az illatok, az eső illata, minden. :)
Mára nincs nagy terv, leginkább az akváriumot szeretném rendbe rakni. Tegnap kitisztítottam a vízszűrőt - utálatos egy meló - kicseréltem a vizet a halaknak,láthatóan örülnek neki. De valahogy nem tetszik az egész, már túl sok benne a növény, jól érzik magukat, nőnek, szaporodnak, úgy hogy ma szétbombázom és sokat kifogok belőle szedni, átültetem. Nem szeretem ezt csinálni, de nézni sem, hogy olyan amilyen, úgy hogy muszáj lesz. Aztán majd a jövő héten veszünk pár új növényt és pár halat is.  Ráfér a frissítés. És rám is, mert a hajfestést még mindig nem ejtettem meg, de a mai nap mindenképpen megteszem, mert nem valami szép látvány ami a nyakamon ül.
És úgy, de úgy kívánok valami sajtos, sós ropogtatni valót, szerintem sütök valamit. Borzasztó, hogy már megint vasárnap, ezek a hétvégék olyanok, mintha nem is lennének. :/

Ez meg ilyen "szerelemelsőlátásra" dolog.

Forrás: Country home and Garden




2 megjegyzés:

  1. Az én rozmaringbokrom is holtnak látszik, de amikor lemetszettem egy hajtást él-e, abban élet volt. Most én is vártom mi lesz. A nyári orgonát vissza kellene metszeni egy 20 cm-nyire, aztán majd kihajt. Szereti a napos helyet.Ezt a házat én is elfogadnám.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Napon van a nyári orgona, de amikor vettem is kicsi volt, kb. 30 cm. még nem akarom megmetszeni, várom hogy kicsit erősödjön. olyan "hülyén" néz ki szegény, satnyák a levelei, van amelyik el is száradt. :(

      Törlés