Esküszöm én

ma fűtöttem be utoljára a lakásba. Vagy legalább megvárom majd, hogy mi lesz később, mint ahogy felkelek. Konkrétan olyan meleget sikerült összerittyentenem ide a nappali, konyha előszoba hármasba, hogy már az összes ablak tárva nyitva van, mert kb. egy szál alsóneműben elviselhető az egész. A legjobb benti idő a hálóban és a gyereknél van, ott elviselhető, stabil 21-22 fok. Ezerrel süt már egyébként kint a nap és meleg van. Na, nekünk meg ebben a hármasban az összes ablakunk - kivéve a konyhait - még ráadásul délre is néz, szóval a meleg megkétszereződik. Úgy hogy most úgy rakok éppen rendet, hogy picit pakolok, port törlök és porszívózom, kicsit pedig leülök hűsölni :) Felőlem lehet akármilyen idő, én már csak akkor vagyok hajlandó ezentúl begyújtani, ha piros hó esik az égből. Reggelire baconos, sok hagymás rántottát csináltam, el leszünk ezzel egy darabig, így késői lesz az ebéd.
Nem baj, ha ücsörgök nem hajt semmi, elvagyok és élvezem a nyugalmat, ami most körülvesz. Kint még vizes a fű, délutánra fog felszáradni, akkor majd befejezem kint a gyümölcsös részén a fűnyírást. Aztán majd itt elől is és a ház előtt is le kell már. Ott még idén nem is csináltam semmit.
Egyébként nem sietek semmivel. Komótosan csinálom a dolgom, mosok, közben függönyöket cserélek, ablakot pucolok. Időnként leülök pihenni, elolvasok egy egy blog bejegyzést. Ez az első napunk, most még a gyereket sem "hajtom" , hagyom hogy pihenjen egy kicsit. December óta nem volt hosszabb szünet az iskolában, látom én mindegyiken amikor megyek be a suliba, hogy fáradtak. A hirtelen jött nyárias idő is rátesz erre még egy lapáttal. Jó gyerek lett :) a télen előtérbe került vállhúzogatás és időnkénti flegma beszólogatás mára szinte teljesen eltűnt. Időnként van próbálkozás, de eljutottunk odáig, hogy elég egy rosszalló nézés és már hátrébb vesz az agarakkal. Nincs okom arra, hogy sokszor megszidjam vagy kérdőre vonjam, mert a tanulásban is odateszi magát. Néha azért pici noszogatás van, nehéz a nekiállás, mint ahogy nálam is most pl. hogy menjek és port töröljek :) de azért legtöbbször dűlőre jutunk. Szépen megtanulja amit kell és ha dolgozat lesz akkor szoktam kikérdezni. Most mindenki nyugodtabb a második félévben. 
Jövök megyek a kert és a lakás között. Mikor nekiállok valaminek, hirtelen eszembe jut, hogy sürgősen meg kell néznem kint a tulipánokat, a virágzó orgonát vagy csak szippantani a friss, meleg, virágos levegőből. Nem nagyon haladok így itt bent, de nem baj most nem zavar.  Friss virágot hozok a hálószobába, gyönyörű nagy csokor orgona és tulipán vegyesen. Sajnálom leszedni, de itt bent is szeretnék valami szépet, illatosat a kintiből. A kinyitott ablakon keresztül betéved egy méhecske, nézem ahogy az ablaknál keresi a kiutat. Idén sok van belőlük a korán jött meleg mindet idecsalogatta a sok virágzó fa köré, remélhetőleg most több lesz a gyümölcs, mint tavaly volt.
Ahogy írom ezeket a sorokat gondolatban Frances Mayes Toszkánájában vagyok, ő érezheti így magát, mikor szeretett Bramasole nevezetű házában van tavasztó őszig és felfedezi a kertjét és újra élettel teli lesz a háza. Már elő is vettem a polcról, újból elfogom olvasni annyira szeretem a könyveit, főleg az első részt a sorozatból. 
Tegnap láttam fészbukon, hogy Petrik Adriennek is idén jelenik meg egy újabb kötete a könyvhéten, ha jól emlékszem májusban. Azóta májust akarok. :) Nagyon várom már, nála érzek még ugyan olyan életérzést, mint Frances könyveit olvasva. Az ember teljesen ki tud kapcsolni, kitudja zárni a külvilágot a két írónő könyvei által. Kívácsi vagyok nagyon miről fog szólni és hogy milyen lesz a borító. A könyvek borítói nekem sokat jelentenek. Volt, hogy beleszerettem és bele sem olvasva vettem meg az adott könyvet. Valahogy nem csalódtam még akkor sem. 
Megyek, lejárt a mosógép ismét van okom kimenni a kertbe. :) Ahol ilyen szépek között "rohangálok."









Megjegyzések

  1. Hihetetlen, itt olyan hideg van, hogy brrr, és tegnap esett az eső... mondjuk kellett, a kertnek mindenképp, és hihetetlen jó illat van :). De nálunk bizony elkél még a fűtés...
    Petrik Adrient én is lefigyeltem, meg ott téged is :), és pont mint te, én is nagyon megörültem neki. Épp tegnap szedtem elő a jegyzetemet, amin felírogattam olvasás közbe, milyen növényeket szeretnék, a Másik kert-et olvasva (asszem) írogattam ki, ami tetszett.
    Jó pihenést nektek!

    VálaszTörlés
  2. Mi estére szorgalmasan begyújtunk, mert estére "jégverem a lakás" mindenki szerint :)
    Kellemes Húsvéti ünnepeket kívánok!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése