Még csak kedd van

de én olyan fáradt vagyok most hirtelen. Mára csak 17 fok körüli időt mondanak, na nem mintha ez hideg lenne, de a hétvégi és a tegnapi huszonok után most annak tűnik, lehet ezért érzem úgy mintha átment volna rajtam egy úthenger. Hirtelen nem is tudtam hol vagyok, mikor a telefonom ébresztett, nem tudom meddig tudtam volna még aludni, mert ha így kelek fel az azt jelenti, hogy mélyen alszom és ezért külön nem jó pittyegésre felkelni. Na, de mindegy már itt a finom kávém és pötyögök, nemsokára kapok egy kis energiát.
Amúgy meg ma már kedd és már csak holnap megyünk dolgozni a gyerekkel, juhéééééééééj. És jó, hogy a munkámban is most toppon vagyok, naprakész nincs kapkodás, meg elmaradt gyorsan meg kell csinálni dolog. 
Ma vagy holnap kiszaladok a piacra veszek sütnivaló kolbászt, stifoldert, veszek a boltban csülköt, mert én eldöntöttem, hogy egy szép nagy csülköt picit előfőzök, majd bevagdosom a bőrét és sütőben valamilyen mézes, ragadós mázzal bekenve szép pirosra fogom sütni húsvétkor. EZ a pác jó is lesz szerintem.
Nem akarok most sonkát annyira nem szeretjük, kettőnknek meg pláne nem fogok venni nemtomhánykilósat és a boltokban kapható gyors pácos akármik meg ugye nem sonkák, még ha azt is írják rá (legalább is szerintem). Úgy hogy eldöntöttem nálunk az idei menü: sült kolbász és sült csülök nyammmmmmmmi. Lehet még csinálok egy kis házi majonézes tavaszi salátát, lesz paradicsom, zöldhagyma, retek és főtt tojás, narancslé és limonádé....na ez a legjobb az egész húsvétban. :D A friss tavaszi ízekről a szépen megterített tavaszi asztalról már ne is beszéljünk. Ráadásul a húsvéti ételek nagyban beilleszthetők az életmódváltásba is. :D  Remélem jó idő lesz és akkor kint késői reggeli, korai ebédet rendezhetünk a teraszon, ha szép szóval akarnám írni írhatnám brunchnak is. Ami nálunk is hagyomány, hogy van saját húsvéti kalács és idén mindenképpen répatortát fogok készíteni még. Kettő tetszik az egyik Fördős Zé recept EZ a másik pedig EZ. Nem sok különbség van a kettő között, szóval bármelyiket választom csak jó lehet. :) A bevásárlást szerdáig szeretném lerendezni, hogy szabadság alatt ne kelljen még külön boltba rohangálni, hanem azt csinálhassuk, amit szeretnénk. A kolbász és a csülök majd pihen pár napot a fagyasztóban nem lesz bajuk.
A kutyust is elakartam vinni szépülni, de nem jutottam be :( Remélem azért lesz egy kieső időpont és nem kell várni két hetet, mert irtó gyorsan elkezdett nőni a szőre és félek, hogy valami kullancs megtapad rajta és nem vesszük észre. Bár három havonta kap kullancs elleni védőszert, de akkor is. Meg hát egyre jobban melege van és egy alapos fürdetés is ráfér már.  Egyelőre élnek a frissen elültetett virágok, úgy hogy meg is érdemelné. :D
Na megyek, megcsinálom a gyerek reggelijét, ő is megérdemli, mostanában sokat segít és olyan jó gyerek. :)

Megjegyzések

  1. Úgy megnézném a répatorta recepteket, de hiába kattintok....

    VálaszTörlés
  2. Hozzánk pont húsvétra igérik az esőt. Bár kell a veteményre, az tény. A hűvösebb időt nem bánom, mert én utálom a meleget, a nyarat.
    Répatortát készülök én is sütni, bár nem sok esélyt látok rá valójában.

    VálaszTörlés
  3. http://csakapuffin.cafeblog.hu/2010/02/19/repatorta/
    Én ezt a répatortát szoktam sütni, remek, ajánlom szeretettel.
    Popianyu :)

    VálaszTörlés
  4. A Fördős Zé féle répatorta jobban tetszik - legfeljebb a lisztet kicserélem teljes kiörlésüre :-) olyan mustáros-mézes csülköt is készitettem már - az is nagyon finom! De jó, hogy nálatok már csütörtöktől szünet! nekünk rendes, normal iskolai hetünk lesz...

    VálaszTörlés
  5. Még sosem sütöttem répatortát, barátnőm igen, kóstoltam, finom volt. Itt megint rettenet szél van, nagyon unom már.... és nekem még kééét nap... de abból az egyik kollegina nélküli, szóval az már simán üdülés....:) A húsvéti menün nem gondolkodtam, csak a sütiken.

    VálaszTörlés
  6. De jó, hogy szóba került a répatorta! Lehet, hogy ezt sütök a családnak, amikor jönnek... Évekig hallgattam gyanakodva, hogy egyesek répatortát esznek, nem tudtam elképzelni, hogy az tényleg torta-ízű lesz, aztán egyszer megkóstoltam... Lehet, hogy most ki is próbálom!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése