Nos, ha eddig valaki

nem tudta volna, akkor én elmesélem, hogy miért nem szeretik sok helyen a gyerekek a tornaórát. Vegyél egy osztályt, ahol többségben vannak a fiúk. A többség között kb. egyenlő arányban járnak focizni, értsd. edzésre azok, akik komolyan űzik a sportot. A többiek ping pong vagy judo vagy másban jeleskednek. Vegyél egy tanárt, aki focipárti. A torna órákon ezért mindig, leírom ismét : m i n d i g focizni kell. Az enyém egy darabig örült, szerette, igaz nem egy nagy labdajátékos, de el volt vele. Én meg örültem, hogy örül. Aztán kezdett elege lenni, mert ha valamit nem jól csinált akkor persze a focisták egyből lebénázták, lehülyézték, elküldték a k...anyjába (szó szerint) szándékosan bokán rúgták, háromszori kapuba beállásnál pedig háromszor rúgták hasba. Egyszer annyira, hogy a helye bekékült. Ez volt a csúcspont, mert még másnap is fájt a helye. Onnantól kezdve már félt. A tanár szerint a ronda beszéd és a durvaság ezzel a sporttal együtt jár. A tanár szerint azért kell focizni, mert a foci élsport. Hol?? Ebben az országban? Csak szeretnék, hogy az legyen. Ebben az országban élsport az úszás, a vívás, a kajak, de az biztos, hogy nem a foci. Ettől még kellenek focipalánták.  Azt hiszem én is megutáltam volna a játékot. Mára eljutottunk oda, hogy az egész tornaórát utálja a gyerek. Én meg mondtam neki, hogy akkor ne focizzon. Csak csináljon úgy, mintha. A szülőin többek között a fociról is szó volt. Úgy látszik ez másoknál is probléma. Volt több ötlet arra, hogy mit javasolunk mi szülők: aki nem szeret focizni az kosarazhasson, ott van egymás mellett a két pálya. Vagy ugráló kötelezhessen. Vagy kézilabdázhasson. Vagy kidobózhasson. Volt mindenféle variáció, sajnos semmi eredményre nem jutottunk, mert a tanár szerint a TÖBBSÉG dönt. Megkérdeztem a gyerekemet, hányan vannak, akik nem szeretnek focizni. Nyolcan. ÉS nyolcan, akik igen. Tehát nincs többség, csak akik igen, na ők a focisták. Az arány egyenlő. Ez a többség is olyan, mint a magyar kétharmad. Gondolom a torna tanárunk örül a sok stadionnak. Nem akarok belemenni  a politikába, mert ez a poszt nem erről szól, de a kockás inges dolognál amikor a gyerekek kérdezték, hogy mi az az volt a válasz, hogy ez erre az iskolára nem vonatkozik. Tegnap sírva hívott fel a gyerek, hogy péntektől neki át kell menni majd a bésekhez, hogy akkor ha nem akar focizni, akkor majd megy erősíteni. A bések tanára nem a focit választotta, hanem hogy az óra háromnegyed részében gimnasztika van. Van békaügetés feszt, meg futás feszt, meg felülés feszt, meg fekvőtámasz feszt. És az enyém a vékonyabbak közé tartozik, tehát "legalább lesz rajtad egy kis izom". Nem erről volt szó a szülőin. A gyerekem elmondása szerint, most az van hogy akkor van aki odamegy, van aki marad, a maradók közül pl. valakinek ezt jutott: akkor ő majd gumikötelezik, mert amúgy is kövér! ráfér a gumikötelezés. Ezt így, a másik gyereknek. Szerintem ez a fajta hozzáállás leginkább arról szól, hogy nem is akarja megoldani ezt a kérdést. Ami egyébként egy pici dolog lehetne, egy semmiség, amit kb. két percben lelehetett volna tudni a szülőin, ami lehetne csak egy jóindulat és rugalmasság és gyerekszeretet kérdése is. Mi nem azt kértük, hogy a gyerek ücsörögjön 45 percet, hanem hogy mozoghasson mást. Én eddig rugalmas voltam. Próbáltam mindent megbeszélni, valami középutat keresni, hiszen én is iskolába jártam, nálunk is volt amit nem lehetett, volt ami nem választás kérdése volt, alkalmazkodni kellett. Ezt el is mondtam a gyerekemnek. De én azt hiszem, ez a fajta hozzáállás inkább azt bizonyítja, hogy ma manapság az országban miért nem szeretnek tornázni, hogyan lehet elvenni egy gyerek kedvét a sporttól. Mert ha mondjuk egyik órán foci van, akkor had legyen a másik órán kosárlabda. Ha az egyik órán kosárlabda van, akkor legyen a másikon egy kidobó. A tanár szerint a legjobb mozgás a foci. Szerintem meg bármi, ahol egy gyerek futkos, mozog, élvezi! amit csinál, csapatban játszik. Mindig is irigyeltem az amerikai gyerekeket, ahol úgy van, hogy eldönthetik mit szeretnének sportolni, de akkor azt csinálni kell. Esetleg egy idő után javasolja a tanár, hogy ő nem atlétikás, ellenben menjen és csak próbálkozzon a gátfutással, mert abban viszont nagyon jó. Én eddig próbáltam megérteni a tanárt is, nyilván egyszerűbb a dolga, bedobja a labdát, aztán kész innentől kezdve majd eltelik az a háromnegyed óra. Próbáltam a gyereknek is mondani, hogy gondoljon arra, legalább van öt olyan óra, ami kicsit lazább. (ez mekkora hülyeség, mert már inkább stressz) Arról már nem is beszélek, hogy sokszor a folyosón vannak és le föl futkosnak a lépcsőn, ami egyébként rohadt balesetveszélyes, mert a torna teremben is van osztály, az udvaron is van két osztály, más hely meg nincs. Nem tudom mi lesz a vége, de tegnap mondtam a tanárnak, hogy nem megy át a gyerek máshova. És hogy ezt talán velem is meg kellett volna beszélnie és hogy amúgy is ebben a kérdésben nincs többség. Aztán felhívtam a többi anyukát, hogy mi történt. Ez a meccs még nincs lejátszva az biztos. A gyerek annyira lefáradt a történettől, hogy fél hétkor megfürdött és lefeküdt aludni. 
Engem meg az egész történetben az bosszant annyira, hogy ennek tényleg nem kéne, ügynek lennie. Hogy ezt a gyerekekkel simán lejátszhatta volna egyedül, megbeszélve velük, hogy te és te és te menj dobálj palánkra, te és te és te fuss x kört az iskola körül, mert jó futó vagy , te és te és te pedig rúgd azt a k...focilabdát, mert értesz hozzá és szereted. Vihar kezdődött a biliben, ami mérhetetlenül bosszant már többünket. Csak zárójelben jegyzem meg, hogy ez nem mostani dolog, ez már lassan két éve tart, csak mi szülők eddig úgy voltunk vele, hogy hátha valami változik az évek során.
Nem lett egy szép poszt, nem sűrűn van ilyen, mert igyekszem tényleg mindent megoldani, megbeszélni a gyerekkel, kompromisszumra jutni, de muszáj volt kiírnom magamból, mert úgy érzem tényleg sok minden variációt elmondtam többekkel együtt az évek során és még is ugyan ott tartunk. És a gyerek végre ismét a régi önmaga, ismét jól tanul, szorgalmas és vannak sikerélményei a tanulásban és tudom, hogy a tegnapi történés most mennyire befolyásolja egy egy napját. És nem, nem szokott felhívni és panaszkodni és segítséget kérni, mert általában mindig hárít "anya, majd én megoldom nem vagyok óvódás", de tudom, hogy ha most ez így történt, akkor valóban elkeseredett lett. Akkor meg azért vagyunk mi anyák, hogy próbáljunk segíteni. Vagy nem?

Megjegyzések

  1. De, igazad van... szegény nem-focisták... :-(

    VálaszTörlés
  2. Én azt is tapasztalom sajnos, hogy minél jobban belemásznak a szülök, a tanár annál inkább betart.
    Én annó gyűlöltem kötelet mászni és rettegtem a tornaórától és már nyáron előre féltem...meg az énektól.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Pont hogy nem másztunk bele! Két évig tűrtünk! És nem követelőztünk, hanem javasoltunk. És basszus, ne hogy már ne lehessen véleményem, ha már azt hallom minden egyes szülőin és fogadón, hogy azért jövünk össze, hogy MINDENT megtudjunk beszélni és megoldani. Ezt nem én hangoztatom, hanem ebben az országban a nevelők. De pont az van, amit írsz. Ha próbálkozol, akkor máshol csattan. Ez bunkóság és nagy fokú hatalommal való visszaélés.

      Törlés
  3. Azért ez nem így muködik, hogy mindig csak foci van. A tanárnak ez roppant kényelmes lehet...áll a pálya szélén és nem csinál semmit, amiért azért nem rossz fizetést kap.
    Egyszerűbb, mint változatos órákat kitalálni, szabályokat magyarázni.
    És akkor mire kapnak jegyet, ha mindig csak fociznak?
    A tanár úr nem hallott még a tanmenetről? Azért vannak dolgok, amit neki is kötelező lenne megtanítani.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De , azért volt kislabda dobás és pont tegnap távolugrás. És tegnap meghallgattam és a gyerek is, hogy igen volt távolugrás és a gyerek csak 3 métert tudott ugrani, 13 évesen! Ezt mondta. Mondjuk fogalmam sincs mennyi az elfogadott, és már bocsi nem is érdekel. Ha hármat ugrott, akkor annyit, valószínű azt tudta kihozni magából, hát akkor adjon rá egy kettest. :) És akkor mindenki boldog :) :) De az óra 45 percéből kb. 35 az foci.

      Törlés
    2. Egyetértek Pannanyuval. Ez a tanárnak kényelmes, pedig lehet tök jó, változatos órákat kitalálni, amit élveznek a gyerekek, akár a nagyobbak is. Nekem sem lenne egyébként gondom a focival, amennyiben ezt a gyerekek szeretik és szívesen csinálják. Nálunk úgy volt (az őskorban), hogy labdajátéknál mindig volt alternatíva. Popianyu

      Törlés
  4. Szerintem ha 16 gyerekből 8 rosszul érzi magát az komoly probléma, ha csak egy, mert kövérnek vagy izomtalannak titulálják az is az. Beszéljetek az igazgatóval és mondjátok el, hogy ez gond, oldja meg, legyen normális tanmenet és a szerinti tesi órák, ahol ne csak a foci legyen a "játék". Igen ez kényelmes a tanárnak, de a a fele osztálynak nem az! Lépjetek.

    VálaszTörlés
  5. Tavaly 3, idén 2 tesitanár tartja a gyerekemnek a heti 5 tesiórát, ez abból jó, hogy a két tanár hozzáállása eléggé más, de... de bizony nekik is megvolt a harcuk, és idén lázadtak fel, mármint az osztály egyik fele a másik ellen (detto ugyanez miatt, foci és kézi mindig, természetesen a két csapat megoszlása mindig úgy, hogy a "kézisek és a bénák", és aztán a "béna" csapat megunta az eleve esélytelen meccseket, és szó szerint bemutatott a másikaknak (ezen jót röhögtem, ahogy Mucus eljátszotta....:) ) De náluk van végülis minden, csapatjáték és gimnasztika és atlétika is, mindenkinek egyformán. Hely,az mondjuk nincs, végre, hogy jó idők vannak....

    VálaszTörlés
  6. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  7. Szia. Maximálisan egyetértek pannaanyuval. Ahogy olvastam a soraidat ment fel bennem a pumpa. Pedagógus vagyok,még nem iskolások a gyerekeim, de megáll az eszem. Nézzétek már meg a tanmenetet, vagy a naplót, azt egyszerűbb. Ott az óra anyaga!

    VálaszTörlés
  8. A legszebb az, hogy a felméréseknél meg megjegyzéseket tesz (ha jól értem), pedig hát a távolugrási készség az nem fog fejlődni a focitól... és kötélre mászni sem fog senki attól megtanulni, több felülést vagy fekvőtámaszt se lesz képes csinálni. Szóval: nem a tantervnek megfelelően halad (én azt is felülvizsgálnám egyébként), de közben legalább még a gyerekek is szarul érzik magukat. Bravó. Igazatok van Tami, ez így nem maradhat.

    VálaszTörlés
  9. Azért beesik egy egy kislabdadobás, meg kötélmászás és Cooper teszt is volt. De azt lelehet zavarni mondjuk két teljes órán és három meg csak foci. És nem is a foci a lényeg, mert jó játék az, én is fociztam a fiúkkal. Hanem a monoton, mindig ugyan azt kell csinálni, mindig a focisták döntik el, a többiek le vannak hurrogva, szóval nincs demokrácia abban, hogy ha egyik órán ez, akkor a másikon az. A legnagyobb probléma leginkább itt az, hogy figyelembe se veszik azokat a gyerekeket, akik mást is szeretnének csinálni. :( Ettől meg úgy érzik, ők nem számítanak, senkik. Én inkább ebben látom a problémát. Amúgy lehetne mondjuk két kispályás foci is, ha már annyira nyomják a focit, ahol az egyik csapatban vannak a szuper focisták, a másikban meg akik csak úgy szeretnének lazán, röhögve játszani. Ez is egy megoldás lenne. Szerintem.

    VálaszTörlés
  10. El vagyok hűlve... Nálunk mondjuk mindkét fiú imádja a focit, de tesi órán van minden: erősítés, gimnasztika, kislabda hajtás, atlétika és persze amikor lehet játék, ilyen-olyan, néha (!) foci vagy kosár, de legtöbbször kidobós. Ez az iskolátokban nagyon nem normális, szerintem is jól teszed és teszitek, hogy kiálltok az igazatokért!

    VálaszTörlés
  11. El vagyok hűlve... Nálunk mondjuk mindkét fiú imádja a focit, de tesi órán van minden: erősítés, gimnasztika, kislabda hajtás, atlétika és persze amikor lehet játék, ilyen-olyan, néha (!) foci vagy kosár, de legtöbbször kidobós. Ez az iskolátokban nagyon nem normális, szerintem is jól teszed és teszitek, hogy kiálltok az igazatokért!

    VálaszTörlés
  12. Idézném egy barátnőmet, aki egy időben matek tanár volt (most már egy nagy cégnél, nagyon komoly beosztásban dolgozik): " A tanárok között is van hierarchia és a testitanár a legalja."

    Elnézést kérek minden jófej testitanártól!

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése