A végén még azt mondom

hogy élvezem a lekvározást. :) Tegnap is elraktam jó két kilót, így már 10 üveg csücsül a polcon a kamrában ebből. Ma reggel vettem még cukrot, kizárólag a fiúknak készül ez a változat és most próbálkozom eritrittel és közben meg eszembe jutott, hogy van otthon vagy két kiló barna nádcukor is azzal is fogok. Talán egy kettőbe rakok pár morzsolt levendulát, de megmondom őszintén nekem az igazi lekvár az csak gyümölcs és semmi faxni. A fiúknak meg pláne, úgy hogy nem nagyon fogok én kísérletezni - bár tudom sokan sokféleképpen tudnak egy gyümölcsből több ízt gyártani - nálunk ez nem megy, felesleges lenne ilyen fajta dolgokkal próbálkoznom, mert csak húznák a szájukat. Esetleg egy kis vaníliával még lehetne bolondítani rajta....na majd meglátom. Azt hiszem ez csak az én szórakoztatásomra lenne, úgy hogy el ne felejtsem majd felcímkézni a kicsit másfajta ízű variációkat. Ma mindenképpen le kell vágnom a ház előtt a füvet is, mert az valahogy elmaradt én meg nem akarok ezzel foglalatoskodni hétvégén. Amit amúgy már alig várok, mert már a gyerekkel lennék inkább. Ő a héten egyedül van otthon és ezt nem szeretem csöppet sem. 
Tegnap azon járt az agyam, hogy megint elhagytam magam, két három napja összevissza eszem, hát ma reggelre meg kiderült, hogy nem véletlen pms meg mi egyéb... de legalább már vége a falásrohamoknak. Utálom ezt amúgy. És fáj a hasam.
Ma pedig megvettem a Nők lapja konyha július-augusztusi számát és azt kell, hogy mondjam így gyorsan belelapozva, hogy ez a szám nagyon jóra sikeredett. (volt olyan, ami annyira nem jött be)  De ebben a számban van minden, nyári könnyű ételek, halak, befőttek, szörpök, csatnik, zöldséges és gyümölcsös dolgok, levesek, szóval tényleg tök jó.Vegyétek  meg. :)

rajta meg a kajszi az egyik fáról :)

A hétvégén töröm a fejem, mert vasárnap szülinapozás lesz. Sacher torta ami biztos, de hogy mi lesz a menü azt még nem tudom. Valami könnyűre gondoltam, talán sütök pár szelet lazacot (Lidlben lehet kapni egész jó áron és akciósan meg pláne mehet a fagyasztóba) spenótos tésztával és valamilyen kapros szósszal....vagy barbecue oldalast, sopszka salátát, petrezselymes krumplit hozzá, vagy ketchupos mézes chilis csirkeszárnyakat, mert ez a gyerek egyik nagy kedvence.

Sopszka salátát ismeritek? Én gyerekkoromban ettem először még Bulgáriában, ott valami isteni volt és azóta sem találtam olyan igazi ízt, mint ott. Tök egyszerű egyébként, semmiség.
Kell hozzá uborka, paradicsom, paprika, lila hagyma, olívaolaj,borecet, só, bors és juhsajt, amihez hasonlóan finomat azóta sem ettem, bár kicsit olyan, mint a feta, de nem annyira sós és könnyen reszelhető is, de még is olyan "bolgáros". Ott kint egyébként sziréne a neve.
Az összes hozzávalót felkockázzuk és adjuk hozzá a többit, bőven meglocsolva olivával, majd jól lehűtjük és tálalás előtt rámorzsoljuk a sajtot. Ha nincs juhsajt, akkor jó a feta is. (mert általában nincs sajnos) Bármilyen hús jó hozzá, sült oldalas, csirke, vagy esetleg hal szerintem mindegy csak finom legyen a végeredmény. :) Nagyon meleg napokon, amikor nem kívánunk semmit, de enni azért kell ez tökéletes választás lehet. Azt hiszem meg is csinálom ez nem kérdés. :)











Megjegyzések