Jó ez a korán kelés

nagyon nagyon. Csend van minden reggel, hűvös az idő most. Úgy döntöttem, hogy minden nap legkésőbb már fél hétkor bent leszek a munkahelyen és így egy órával előbb jövök haza. Előttem lehet az egész délután és ez olyan jó. Nem kapkodok semmivel. Ahogy hazaérek legtöbbször egy jegeskávét iszom, laktózmentes tejjel és cukormentes tejszínhabbal a tetején. Addig pihenek, amíg elfogy a három deci. Ilyenkor vagy blogot olvasok vagy blogot írok másnapra vagy megnézek egy részt valamelyik nekem tetsző sorozatból. Csak ezután állok neki a feladatoknak. Tegnapi feladataim egy adag mosás, virágok öntözése a lakásban és teregetés után a kertben is. Ezzel elment egy órám, nagyon sok kint a virág amit öntözni kell. Ráadásul két három naponta lehet levágni azokat a virágfejeket, amik elhervadtak. Aztán egy gyors porszívózás és végre elkezdtem elrakni a barackot. Első körben 6 üveggel, de ma is folytatom természetesen tovább.Vennem kell xilitet is, mert azzal is szeretnék pár üveggel. Három kilót szedtünk le éppen ennyi fért egy vödörbe és hát ennyi üveggel lett belőle.  Direkt nem szedünk egyszerre többet, mert jobban szeretem kisebb adagokban elrakni, akkor nem frusztrál annyira, hogy sok  gyümölcsöt kell megpucolni, darabolni, üvegeket elmosni és hülyét kapni, hogy sosincs vége. Jó, hogy főznöm nem kell nagy segítség, hogy hozom mindig előre egy egy napra a gyereknek az ebédet így nem fordítok erre külön időt. Meglepetésnek kukoricát főztem, holnapra is marad belőle.
A padlásfeljáró alatt és vele szemben két nagy polc van, szépen gyűlnek már rajta a dolgok.  Eper, meggy lekvár már jó pár üveggel van, de még van előző évből is maradék. Befőttek is megmaradtak tavalyról, most sorakozik már mellettük a kajszi, aztán sorban érnek majd be az őszibarackok, amikből lekvár lesz és pár befőtt, de rengeteg körte is lesz idén. Apró uborkát fogok majd venni, azt szeretnék még elrakni savanyúságnak. Van egy hideg savanyú lé receptem, azzal szoktam leönteni őket, nagyon gyors eljárás és mindig sikerül, de nem utolsó sorban nagyon finom is. Minden napra van valami, hiába dolgoztunk kicsit előre az ember mindig talál munkát magának. A kertben tényleg szinte naponta van mit csinálni, mindig észreveszek ezt azt, gazolni, szépíteni valót. A tavasszal bontott téglákból újonnan felhúzott virágos részben - valószínűleg a komposztból odahordott földben volt - kikelt egy csomó kapor, uborka és három tő paradicsom. Sokáig gondolkodtam rajta, hogy kiszedem, mert még is csak egy virágos rész, de mostanra már megjelentek az első virágok az uborkán a paradicsomon pedig már közepesen nagyok a paradicsomok. A kaprot pedig mindig lehet használni. Nem szép így, viszont hasznos, mert szedhetek majd bőven friss dolgokat a konyhába.
Összefoglalva szóval az van, hogy a tegnapi délutánom úgy eltelt munkával, észre sem vettem. Kb. fél kilencre végeztem mindennel. Mondjuk nem terveztem, hogy ilyen sokáig teszek veszek. Konyháztam, mostam, takarítottam, kertészkedtem, öntöztem, megetettem az összes állatot, kutyát, macskát, papagájokat, halakat, végül teraszt is takarítottam, ami nem is volt betervezve. Aztán befeküdtem a kádba és vettem egy forró fürdőt és jó volt nagyon. Aztán felraktam egy szőlőmag olajos pakolást - Lidl saját márkás maszk, Cien valami isteni az összes, próbáljátok ki őket - és újjászülettem. Most már csak hajat kell festetnem és picit megigazítani a fejemet, fel is hívom a fodrászom, hátha előbb kerülök be hozzá, mint a kutyám a sajátjához. :)
És így a mesém végére azt kell hogy mondjam valahogy nem is fáradtam el, sőt örülök, hogy ennyi mindent megcsináltam. A nap végére egészen feldobódtam.
Ja és sokat olvasok. Egyfolytában minden este. Megint szeretek olvasni, volt most egy kis szünet - nektek nem szokott olyanotok lenni, hogy tudjátok, hogy vannak jó könyveitek, de valamiért nincs ihlet olvasni - mert a sok könyv közül nem is tudtam mit válasszak, de a nyaralás alatt újra belendültem. Ez is jó.




Megjegyzések

  1. A lekvárfőzés detto - kis adagokban szeretem csinálni, így apránként lesz sok, igazából nem annyira megterhelő. Leírod azt a hidegvizes savanyítást, és hogy hogyan csinálod? a savanyúságokkal mindig bajom volt-van, egyedül a kannás sikerült tavaly, az viszont bejött.
    Olvasás: perpill csak olyan könyveket tudok olvasni, ami vagy novelláskötet, vagy egy-egy elgondolkodtató rész van benne, és amit lehet "lapozgatni", fölötte gondolkodni (Petrik Adrien van előttem)
    Paradicsomunk rengeteg lesz - pedig nagyon sokat kiszedtem azokból, amik csak úgy nőttek, meg elosztogattam, és fogalmam sincs, mit csináljak majd velük, jó lenne valahogy eladni, mármint hogy ne menjen kárba, de mi erre nem vagyunk alkalmasak....

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Csak is kis adagokban, ma is teszek el. A férjem meg pont az ellenkezője, ő leszed egy csomót és képes éjfélig szórakozni vele. Én ettől frászt kapok. Nekem három éves paradicsom leveim vannak még a kamrában, még mindig azokból főzök. Annyi volt akkor. Semmi bajuk. Idén nem ültettem semmit, nem szórakozom a kerttel egymagam, elég a gyümölcs és a fűnyírás. De örülök a paradicsomoknak, amik most csak úgy lettek. Szépek. :) Petrik Adriennt én mindig októbertől kezdek el olvasni, nem tudom miért nekem az olyan karácsonyos dolog valahogy. Ne kérdezd, igy alakult akkor szeretem olvasni. :)

      Törlés
  2. Én dömpingben szoktam főzni a barackot, de most kicsiként szeretném én is, mert folyamatosan érik és nagyon sok van:) Krikszi nálunk a paradicsomlé nagyon nagyon fogy, csak rettentő munkás szerintem... A könyvekkel én is így vagyok, de most nagyon kéne valami jó a hétvégi vonatozáshoz!!!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem tudom mit szeretsz, de az Összeomlást olvastam legutóbb, asszem nincs 300 oldal egy jó kis pszichológiai thriller és az első oldaltól kezdve izgultam, bár a közepénél sejtettem a lényeget, pont jó volt.

      Törlés

Megjegyzés küldése