Éjjel fél egykor

érkezett a vihar nagy széllel és nagy esővel. Talán még pici jég is esett - remélem még sem - legalább is a terasz tetejére érkező akármi ezt jelezte, elég hangosan szólt. Az ablakokat kitártam, de egyelőre még nem sokat javult a helyzet annyira bent rekedt a meleg. Még kell neki pár óra, amíg elviselhető lesz itt a levegő. Állítólag nem sokáig élvezhetjük a friss levegőt, csütörtöktől már ismét 38fok lesz. Hurrá.
Menthetetlenül megyünk a nyár vége felé. Később világosodik és korábban van már sötét is. Reggel ötkor pár hete már világosodott, most sötét volt mikor ma felkeltem. Este fél kilenc fele pedig szürkület van rendesen. Nem várom a sulit de a szép őszi napokat már nagyon. Tegnap valahogy elém került a youtubeon egy karácsonyi kis video, talán flashmob volt már nem is emlékszem, de karácsonyi vásár volt benne, csillogó, feldíszített üzletek, nézelődő, nevetgélő emberek, karácsonyi zene.....és olyan jó volt. :) A hideget nem várom a havat sem, de magát a karácsonyi hangulatot azt már tényleg nagyon. Aztán persze utána gyorsan lehet megint tavasz és nyár. :)
Tegnap végül is nagyon jól haladtam mindennel. Örülök, hogy kint a legnehezebb részen, ahol a telek emelkedős végül lenyírtam a füvet és egész gyorsan haladtam. Végre túl vagyok rajta, ez óriási megkönnyebbülés. Aztán a telek többi része is sorra került, nagyjából rendben vannak a dolgok, már csak apró szépítgetések vannak, de ez tényleg részlet kérdés. A lekvárfőzést is befejeztem, miután tegnap még elraktam három üveg őszibarack lekvárt. Bár megfogadtam, hogy elég lesz már, de még mindig annyit letudtam szedni, hogy ennyit nem lehet megenni. Csinálok belőle egy csomó smoothiet, esszük megpucolva, szeletekre vágva hidegen a hűtőből, csináltam már belőle sima kevert piskótát jól megszórva barack gerezdekkel, ma délután pedig ha hazaérek a munkából szerintem csinálok egy jó hideg gyümölcslevest, amibe meggy lesz és barack az egyik savanykás a másik édes pont kompenzálni fogják egymást. Lassan beérik egy fa kopasz barackunk is és elkezdtek érni a Championok is. Szóval most egymást érik a finomabbnál finomabb gyümölcsök, bőven feltudjuk tölteni a télre mindenféle vitaminnal magunkat. 
Aztán a terasznál megritkítottam a loncot, mert megint ezer ágat növesztett és azt nem szeretem, ha mindenfelé nőnek, most szép és inkább sűrűsödik így, amit nem bánok, mert takarja az étkező részt, ahol kint szoktunk enni. Felsöpörtem, felmostam és most ott is rend van. Ezt is halogattam már egy ideje a meleg miatt. Miután főztem mára - rántott halat és rizst, tartárt -  és elég későn végeztem, már nem volt kedvem elrakni a tegnap leszedett megszáradt ruhákat. Ma reggel megcsináltam ezt is, aztán elpakoltam a tiszta edényeket a szárítóból, csináltam magamnak a munkába smoothiet barackból, joghurtból, pici meggyel, jó finom savanykás, krémes lett. Ezzel el leszek délelőtt, ebédre én is halat és rizst viszek. Az előszobát gyorsan felmostam, mert éjjel beengedtem a kutyát és nem szeretem, hogy olyan "kutyaszag" marad utána, amit állítólag csak én érzek. Jó, most nem éreztem semmit, mert frissen mosva, illatosan jöttem haza vele szombaton, de akkor is.
Na, lassan készülődöm, picit előbb megyek munkába, mert előbb szeretnék hazajönni. A gyerek most három napig egyedül, aztán pár nap szabadság nekem ismét, már alig várom.


Megjegyzések

  1. Nálunk már tegnap reggelre hűvösebb lett, és ez szépen fokozatosan alakult egész nap, szóval olyan kibírhatóan. A kutyaszagot én mindig érzem, nem tudnék bent kutyát tartani, mármint bejöhet, de huzamosabban nem lakhatna bent.
    Ennyi befőttet, lekvárt és savanyúságot még sosem raktam el, mint idén.
    Egyszerre leszünk szabin :).
    Ja, jut eszembe - a fb-n olvastam, egy csaj írta, hogy aszalógép helyett a garázsnélkül kint álló autójába teszi be tálcára az aszalni való gyümölcsöket, és ebben a nagy melegben, ami volt, két nap alatt kész lettek. Tett fel fotót is - ha lesz még ilyen meleg, lehet, hogy kipróbálom....

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése