Tegnap végül készen

lettek a bejglik. Tobzódnak a rengeteg dió töltelékben, amiben meg van pici fahéj, házi sárgabarack lekvár, pici reszelt citromhéj, vanilia és méz. Eltudjátok képzelni. Egyáltalán nem mondok nagyot, ha elárulom, hogy irtó finom lett. A tészta omlós, a belsejében meg sok sok töltelék és a sárgabarackot akkor lehet érezni, amikor lenyeled a falatot szóval ahhhhhh. Tényleg jó lett. Én mindig Lajos Mari receptje alapján csinálom - sokféle bejgli tésztával próbálkoztam már, cuki nagymamák által leírttal, meg kolléganők receptjei alapján - de bizton állíthatom, hogy EZ a legeslegjobb bejgli recept, amivel már dolgoztam. Éljen Lajos Mari! 
Mire elpakoltam, meg rendet tettem már este nyolc is elmúlt és eléggé kipurcantam, amúgy is egész nap olyan kótyagos voltam. Ma már csak friss kenyeret kell vennem és megcsinálnom a vacsit, végül úgy döntöttem még sem töltött káposzta lesz, hanem egy jó magyaros lecsó, libazsírban sütöm meg a paprikát és paradicsomot, rengeteg hagymával és házi kolbásszal és krumplit rakok hozzá, meg kicsit csípős piros paprikát, férjemnek ez is kedvence és a nyári lecsó partikból amúgy is kimaradt. Pedig hát ez a nyár elengedhetetlen része. Ezt most úgy elképzeltem a lábasban....
Hétfőn szülői értekezleten voltam, este hétre értem haza hát nem mondom, hogy a boldogságtól repdesni tudtam volna, már ami a fáradtságomat illeti. Természetesen elsősorban a felvételiről volt szó és hát megmondom őszintén kicsit most úgy pislogtam, mert már szeptember végétől elkezdődnek a nyílt napok és én úgy emlékeztem, hogy ezek majd csak október közepétől vannak. Októbertől meg már felvételi előkészítők, amikre meg azt hittem, hogy majd novemberben....atyaég tényleg irtó gyorsan követik egymást a dolgok, még csak most kezdődött az iskola. Szülőin megnézhettük a naplót és azt vettem észre, hogy a gyerekem melletti oldalon már volt akinek matekból egyes volt beírva. Itthon kérdeztem mi a helyzet - szerencsére nekünk még üres az oldal - és hát kiderült, hogy egy csomó matek szabályt írtak a füzetbe- megjegyzem tavalyi anyag ismétlése- és abból volt felelés. Úgy hogy én kikérdeztem a gyereket, mert annyira sejtettem, hogy írni fognak másnap dolgozatot, szerencsére elmondta, aztán másnap reggel kérésére eljátszottuk, mintha dolgozatot írna -  ezt én találtam ki, én is így tanultam, először felmondtam magamnak, aztán meg eljátszottam, hogy dolgozatot írok, sokkal több megmaradt a fejemben így - és hát tényleg írtak, legalább nem érte meglepetés. Mondjuk nagyjából azért lehetett sejteni ezt, mert ő sokat írat, eltelt egy hét és szabályokból mindig van kis dolgozat. Azt mondta jó lett, leírt mindent plusz volt egy szerkesztés, amit megcsinált úgy hogy nagyon remélem, hogy nem lesz baj. A matek a mumusunk. :( Mondjuk a tanárnő is, rettenetesen szigorú. :( Ha nem ő tanítaná nem is lenne bajunk. Na mindegy, reménykedem. 
A továbbtanulás nem mindenkinél világos se olyan szempontból. hova szeretne menni, se abból a szempontból, hogyan zajlik az egész. Még szülőnek sem. A suliválasztást megértem, hogyan is lehetne eldönteni 14 évesen ezt az egészet?? Azt, hogyan zajlik, hogy van előkészítő és célszerű oda menni, ahova elsősorban szeretne a gyerek menni, meg mikor van kb. a felvételi, hány iskolát lehet beírni stb. stb. ezt azért annyira nem, mert azt hittem azért csak csak megnézte már rajtam kívül más is, hogy mi van a neten a sulikról, hogy történnek a dolgok, de azt kellett tapasztalnom, hogy a szülők 80%-ban nem igazán foglalkoztak még vele. Jó, lehet én vagyok "lelkes" ebből a szempontból, de mi már tavaly elkezdtünk erről beszélgetni, olvasgatni, főleg azért is, mert már tavaly novemberben volt egy felvételi tájékoztató az iskolában, ahova eljöttek a gimik, szakgimnáziumok igazgatói kicsit toborozni.  Na mindegy, ez nem az én dolgom, azért senki nincs elkésve csak fura volt, hogy volt aki simán azt gondolta, hogy a felvételivel kapcsolatban majd mindent az osztályfőnök intéz. De tényleg mindent, a jelentkezési lap kitöltését is. 
Az van, hogy ezer a dolgom a munkahelyen és én nem igazán vagyok lelkes ott bent. Tologatom a papírokat, tűzoltás szerűen dolgozom....valahogy nem tudok belerázódni így nyár után. Pedig nagyon vissza kellene, mert három hét múlva könyvvizsgálat és hát na, addig van dolgom bőven. Mondjuk a kolléganőim pont így vannak ezzel, úgy hogy kollektívan nyünnyögünk bent az irodában. 
Más.
Menthetetlen vagyok, már ami a könyveket illeti. Vettem a molyon egy könyvet úgy örültem, hogy megtaláltam, mert a boltban elég borsos az ára, de ezen az oldalon ugye van adásvétel is és lecsaptam rá. Mert úgy elterveztem, hogy majd hidegebb napokon ezt fogom lapozgatni, meleg teával és a nyáron vett kockás takaróval betakarózva. Meg hát kíváncsi is lettem, mert lassan már a csapból is ez folyik, meg blogokon is olvastam, hogy hű meg haaaaaaa, hogy ez milyen jó, hát nem maradhatok ki belőle, meg egyébként ami a lényeg, hogy könyv. És reménykedem, hogy tényleg olyan pozitív dolgokat hoz majd ki belőlem is, amit állítólag másokból is, szóval ha így lesz az az olvasás mellé még plusz is. Most nagyon rá kell állnom ezekre a pozitív dolgokra, mert hát lassan tényleg itt az igazi ősz, sötét, ködös, vizes dolgok és nem akarom, ha eltűnjek én is a ködben, szóval körbe kell vennem magam ezekkel a dolgokkal. Gondolom jó páran már ismeritek, biztos van aki már olvasta is. Lehet, hogy kiderül túl van ez misztifikálva, de azért remélem jól szórakozom olvasás közben.

moly.hu  
 Leírás:
"Egyre ​többször halljuk, hogy Dánia a világ legboldogabb országa. Mi lehet a dánok titka, ami a legboldogabb nemzetté teszi őket? Meik Wiking, a koppenhágai Boldogságkutató Intézet igazgatója többéves munkája során arra jutott, hogy a válasz nem más, mint a hygge.
Ezt a kifejezést fordították már a meghittség művészetének, a lélek otthonosságának és a megnyugtató környezet élvezetének is, ám ahhoz, hogy valóban megértsük ennek a különleges életérzésnek a lényegét, néhány kifejezésnél többre lesz szükségünk.
Ennek a gyönyörű és inspiráló könyvnek a segítségével lépésről lépésre sajátíthatjuk el a hygge – és általa a boldogság – titkát: megtudhatjuk, milyen szerepet játszanak ebben a fények, a jó ételek, a társas kapcsolatok, a karácsony vagy éppen az öltözködés.
A rengeteg érdekes információ és összefüggés melletta a gazdagon illusztrált kötet gyakorlati tanácsokkal (konkrét példákkal, receptekkel, ötletekkel) is szolgál, melyek segítségével bárki könnyedén belecsempészheti a hygge elemeit a mindennapjaiba."





Megjegyzések

  1. Olvastam. Cuki, de semmi extra.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Akkor pont jó lesz, ha cuki :) A hideg kuckós estékre nem kell túl bonyolult dolog, csak ami kikapcsol és örömöt okoz. :) köszi, hogy mondtad, megnyugodtam :D

      Törlés
    2. Szívesen. Végülis ez egy tudományos kutatás eredménye könyvben. Sok adat, összefüggés, konklúzió, összehasonlító elemzés stb. Plusz szép képek.

      Törlés
  2. Nekem ez egy hangulatkönyv. Kicsit lenyugtat, ha nézegetem a képeket, olvasgatok belőle picit, de amikor túl van tolva a tudományos rész, akkor azt átlapozom. Szerintem erre a könyvre a legjobb szó a kellemes. Forró tea, meleg takaró, gyertyafény és lapozgatás. Ennyit ad, érzést.

    VálaszTörlés
  3. Isteniek a mai kaja kreációk. Minden falatot elképzeltem és nagyokat nyeldestem. A másik csoda a mai bejegyzésedben a könyv. Valamikor megveszem. Vonzódom a dán kultúrához és ízlésvilághoz. Tavaszra nagyon szeretném kitalálni az otthonunk végleges megjelenés világát. Azt hiszem ebből a könyvből sok ihletet vehetnék! Szóval köszi az ajánlást.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen,pont ezért vettem meg. :) Erre vágyom hideg estéken most.

      Törlés
    2. Györgyi, remélem neked is örömöt okoz. Már belelapoztam, nem egy nagy volumenű könyv, de pont arra jó, hogy kikapcsoljon, kicsit elvarázsoljon, ihletet adjon, nézegessünk szép képet. Ahogy Iveta is írta.

      Törlés
    3. Fene tudja, olyan érdekes - engem pl. ezek a könyvek nem mozgatnak meg. Általában nem. Néha aztán elkap a harci indulat :), vagy jön pár hét, de ez hamar lecseng....
      A felvételiről még én sem tudok sokmindent - várom a szülőit...

      Törlés
  4. A felvételivel kapcsolatban annyi tanácsot adnék, hogy ami fontos, az oktatási hivatal honlapján ott vannak az előző évek feladatlapjai és megoldásai. Érdemes már most elkezdeni kitölteni néha egy egy feladatsort, időre (45p) és utána a megoldások alapján kielemezni. Az én gyerekeim nem jártak felvételi előkészítőre, csak ezt csináltuk és felvették mindkettőt ahova menni akartak. Egy előkészítőn messze nincs ennyi idő, de ti otthon az egészen végig tudtok menni még januárig. Melós, de annyira mások a feladatok mint amit a suliban tanulnak, hogy időnként köszönőviszonyban sincsenek....

    VálaszTörlés

Megjegyzés küldése